• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • اِلأَحَّد ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Sunday 28 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 208294 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۵/۲۴ - 12:00
هوشمندسازی منطقه خانگرمز | حیات وحش به دلیل کمبود آب از بین می‌رود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد

هوشمندسازی منطقه خانگرمز | حیات وحش به دلیل کمبود آب از بین می‌رود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به هوشمندسازی منطقه خانگرمز، اعلام کرد: هوشمندسازی منطقه حفاظت شده لشگردر نیزدر دست انجام است.

زهرا عزتی _ سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در جمع خبرنگاران در منطقه حفاظت شده خانگرمز از هوشمندسازی این منطقه خبر داد و گفت: این منطقه با دوربین‌های مداربسته رصد شده و ثبت و ضبط می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هوشمندسازی منطقه حفاظت شده لشگردر نیزدر دست انجام است، اضافه کرد: خشکسالی‌ها چیره شده است و همه چشمه‌ها و رودهای فصلی طبیعی در مناطق حفاظت شده، خشک شده و اگر آبرسانی دستی اجرا نشود قطعا حیات وحش به دلیل کمبود آب از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال گذشته دو پروژه آبرسانی در دو منطقه لشگردر با اعتبار ۳ میلیار ریال و پروژه آبرسانی نشر با اعتبار ۷ میلیارد ریال انجام شد.

آمار کشف و دستگیری شکار و سلاح غیرمجاز در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در مورد آمار کشف و دستگیری شکار و سلاح غیرمجاز در سال گذشته و سال جاری، اظهار کرد: ۱۲۵ شکار غیرمجاز پرنده، ۶۴ شکار غیرمجاز پستاندار و ۴۳ سلاح جنگی و شکاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز ۳۱۷ متخلف در مناطق حفاظت شده دستگیر شدند و حدود ۱۷۷ پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم که تمامی این پرونده‌ها منجر به محکومیت متخلفین و شکارچی‌ها شد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: همایش ملی صنعت سبز امسال اجرا می‌شود که ۲۵ واحد برای حضور در این همایش نامزد شدند و سال گذشته ۱۲ واحد نامزد شده بودند که دو واحد شامل شیر پگاه و بیمارستان غرضی ملایر به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه شما